Przesiadka na Mac OS X - Pytania od Widza

23:54 AppleNaYouTube 8 Comments



Dostałem ostatnio od mojego Widza, taki zestaw konkretnych pytań związanych z Mac OS X - dlatego postanowiłem odpowiedzieć na nie także na blogu, bo przypuszczam, że ta wiedza może przydać się większej liczbie osób.

Cześć, Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad przesiadką z Windowsa (obecnie używam Win 10) na Maca. […] nie mniej jednak mam kilka pytań, na które jakoś nie znalazłem odpowiedzi na Twoim kanale. Byłbym wdzięczny, gdybyś mógł mi na nie odpowiedzieć. Oto one:

1. Czy Mac OS obsługuje inne formaty wideo niż mp4? (np AVI i inne, które bez problemu obsługuje Win). Tak samo ze zdjęciami - czy obsługuje wszystkie możliwe formaty zdjęć?
- Tak, ze zdecydowaną większością formatów nie będzie problemów, ale będą wymagane programy, których nie znajdziemy od razu zainstalowanych na komputerze.

2. Czy przenoszenie plików, folderów z dysków zewnętrznych na Maca jest bezproblemowe?
- Jest bezproblemowe, jeśli dysk jest odpowiednio sformatowany pod obsługę Mac/Windows - jeśli jest tylko pod jeden system to mogą być potrzebne alternatywne programu do zapisu/odczytu plików.

3. Czy gdybym podłączał inny telefon niż Iphone, to Mac będzie mi go normalnie czytał i będę mógł np bez problemu przenosić tam pliki?
- Nie mogę zagwarantować normalnego działania z wszystkimi telefonami (nie testowałem), ale w większości po zainstalowaniu dodatkowego oprogramowania od producenta - nie ma z obsługa urządzenia problemu.

4. Czy różne programy, aplikacje trzeba pobierać tylko i AppStore czy można bezpośrednio z internetu? I jak w ogóle wygląda instalacja różnych rzeczy i sprzętów (np drukarek)?
- Można także z internetu.

5. Czy gdy mi ktoś będzie wysyłam pliki formatu Worda, Excela, Power Pointa, (i inne biurowe które obsługuje Windows) to będę mógł je bez problemu otworzyć na Macu?
- Bez owijania w bawełnę - zdarza się, że pliki różnią się tzn. opcje formatowania tekstu, układ strony, brak czcionki itd.

6. Czy kupując nowego Maca (mam na uwadze Macbook pro retina 13" z 2015r.) i używając go do pracy biurowej, przegladania maili, nieprofesjonalnej obróbki zdjęć w Photoschopie, tworzenia prezentacji w Keynote - mogę liczyć na to, że pochodzi mi on ładnych parę lat?
- Myślę, że spokojnie 3-4 lata na wysokich obrotach.


8 komentarzy:

  1. chcialbym kupic swojego pierwszego maca ale chce zeby byl w miare tani mozesz mi doradzic?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobre pytania od widza :) pomogly mi w wyborze odpowiedniego systemu dla Swoich potrzeb

    OdpowiedzUsuń
  4. Nice blog superb information
    Sanjary Kids is one of the best play school and preschool in Hyderabad,India. Give your child the best preschool experience by choosing the best playschool of Hyderabad in Abids. we provide programs like Play group,Nursery,Junior KG,Senior KG,and provides Teacher Training Program.
    early childhood teacher training course in hyderabad

    OdpowiedzUsuń
  5. Great information of the explanation topic

    Sanjary Academy is the best Piping Design institute in Hyderabad, Telangana. It is the best Piping design Course in India and we have offer professional Engineering Courses like Piping design Course, QA/QC Course, document controller course, Pressure Vessel Design Course, Welding Inspector Course, Quality Management Course and Safety Officer Course.
    best Piping Design Course
    piping design course with placement
    Piping Design Course
    Piping Design Course in Hyderabad ­
    Piping Design Course in India­
    best Piping Design institute
    best institute of Piping Design Course in India

    OdpowiedzUsuń
  6. Słuchajcie, jeśli ktoś z was szuka dobrego i sprawdzonego serwisu apple i komputerów MAC, polecam wam ten https://www.macforce.pl/serwis/naprawa-macbookow-i-komputerow-mac/naprawa-zlacza-usb/ . Na prawdę wiedzą tu jak naprawiać taki sprzęt i moim zdaniem warto jest korzystać z ich usług

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli korzystamy z różnych urządzeń, a w większości korzystamy to w razie czego namiar na sprawdzony serwis warto mieć. Tak jak wiem, że jeśli chodzi o serwis pogwarancyjny marki Apple to http://i-src.pl/ jest właściwym adresem. Działają od lat, mają wykwalifikowanych elektroników i informatyków, są solidni. Jakość usług na najwyższym poziomie, dbają o to.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń