Jaki model wybrac: iPhone 6S 16GB czy iPhone 6 64GB?

16:10 AppleNaYouTube 12 Comments


W ostatnich tygodniach, spłynęło do mnie bardzo dużo maili z zapytaniem: "Jaki model wybrać: iPhone 6S 16GB czy iPhone 6 64GB?". Odpowiedź nie jest prosta, dlatego postanowiłem podzielić się nią także na blogu (wierząc, że przyda się szerszemu gronu odbiorców). Najprościej było by zasugerować kupienie wersji 6S z 64GB pamięci :-), ale zdaję sobie sprawę z tego, iż ktoś może nie chcieć przeznaczać jeszcze większej sumy pieniędzy na swojego wymarzonego smartfona, bądź po prostu operator, u którego przedłuża umowę - nie proponuje mu takiej konfiguracji (po przejrzeniu kilku ofert od operatorów telefonicznych, myślę że jest to bardzo prawdopodobny scenariusz).


Tak jak wcześniej wspominałem, doradzenie w tej kwestii jest dość problematyczne, ponieważ z jednej strony, wybierając 6 nie otrzymujemy kilku ciekawych funkcji (3D Touch, 2GB pamięci RAM, Nagrywanie w 4K, dokładniejszy TouchID oraz minimalnie lepszy aparat), a z drugiej strony biorąc 6S z tak małą ilością pamięci, ograniczamy tak naprawdę komfort z samego korzystania z telefonu, z racji tego, że nie będziemy mogli cieszyć się na nim większą ilością aplikacji, muzyki czy przechowywaniu ww. filmów w 4K.


Po dłuższym zastanowieniu się, doszedłem do wniosku, że będąc w takiej sytuacji - zdecydowałbym się jednak na kupno iPhone 6 z 64GB pamięci, ponieważ nie ma aż tak diametralnej różnicy między szóstką, a sześć S'em, a jednak na komfort użytkowania telefonu ma u mnie gigantyczny wpływ to, ile rzeczy mogę na nim przechowywać.

Abyście jednak nie sądzili, że jestem totalnie odosobniony w tej opinii - postanowiłem zadać ww. pytanie użytkownikom Twitter'a. I co się okazało? Że na 31 zebranych opinii - 16 osób wybrałoby właśnie iPhone 6. Załóżmy, że głosy rozłożyły się równo po 50% (bo niewiele do tego zabrakło), przez co można stwierdzić, że naprawdę dużo osób jest w stanie "odpuścić" sobie najnowsze funkcje w smartfonie i zakupić za tę samą cenę model starszy o rok, tylko po to aby mieć większy komfort z samego korzystania z telefonu.

Decyzja nie jest prosta, ale myślę że tym wpisem pomogłem chociaż niektórym z Was :-).

Oba telefony możecie kupić w sprawdzonym miejscu:
- iPhone 6
- iPhone 6S

12 komentarzy:

  1. W telefonie mam włączoną funkcję iCloud . Pozwala na przechowywanie dokumentów i danych na iCloud.To samo tyczy się zdjęć i fimów.Można ustawić to w opcjach i wszystko kopiuje się automatycznie do iCloud i przechowuje tam całą bibliotekę.W fonie są tylko kopie które nie zajmują tyle miejsca. W standardzie otrzymujecie 5GB na dysku iCloud.Za mało? Można dokupić więcej . To dużo taniej niż kupowanie fonu o większej pojemności. Można ? Można !

    OdpowiedzUsuń
  2. Idąc dalej można za jeszcze lepszą cenę kupić 6 16GB. Patrząc na obudowę co prawda nie widać różnicy między 6 a 6s, ale wnętrze różni się bardziej niż to wynika z tekstu. Pojemność 16GB dla przeciętnego użytkownika wystarczy plus są jeszcze "chmury", sam korzystam z onedrive ponieważ jest na każdą platformę i mam synchronizację windowsa, androida i iOS. BTW - różnica w aparatach jest jednak duża, co można zobaczyć na wielu testach, szczególnie w scenerii wieczornej, nocnej, a przedni aparat to już zupełnie dwa inne światy.

    OdpowiedzUsuń
  3. a czy używając iphone 6s 16gb do codziennych użytków takich jak facebook,snapchat,instagram,youtube do robinia zdjęć i słuchać muzyki to wystarczy czy nie ????

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie - oczywiście, że lepiej byłoby mieć 64 GB, ale skoro mam powiększony pakiet icloud do 50 GB (za jedyne 0.99€ miesięcznie) to może wystarczy 16 GB w telefonie...? Mnie natomiast intryguje czy można śmiało kupić iPhone'a poza oficjalnymi resellerami (iSpot, Cortland), np. w małych punktach z telefonami, akcesoriami i usługami GSM oferujących nowe telefony Apple'a z gwarancją w niższej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj.Od dłuższego czasu zastanawiam się właśnie nad zakupem Iphone'a 6S. Tylko jest jeden problem.Wersja 16GB obawiam się że może nie wystarczyć ale ceny są dość atrakcyjne. 64GB nie wchodzi w grę przez zbyt wysoką cenę.Zostaje mi chyba 32GB która jest chyba najbardziej optymalna.Brałem jeszcze pod uwagę Iphone SE ale jednak 4 cale to dla mnie za mało do wygodnego oglądania filmów, przeglądania internetu.Obecnie mam 4,7 calowego Samsunga, który chodzi jak stary PC z Windowsem 98.Użytkowany bez karty pamięci 15GB zajęte na rzecz muzyki,zdjęć, kilku filmów gier i androidowych śmieci.Mam nadzieję że pomożesz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja przymierzam sie do IPhona 6, szkoda, ze pojemnosci sa tylko dwie, bo dla mnie w sam razy byloby 32gb

    OdpowiedzUsuń
  7. Zakupiłam 16gb i teraz żałuję bo boję się że nie starczy..

    OdpowiedzUsuń
  8. Hai Good information shared about IPHONE6. In future everything about ios . This blog post is really helpful. Please keep updated tutorials…

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem dlaczego, ale nie jestem fanem iPHONE'ów. Najzabawniejsze jest to, że nigdy nie miałem z do czynienia z żadnym z nich. Najzwyczajniej jestem do nich uprzedzony. Myślę, że jest to spowodowane presją otoczenia - niestety, moi znajomi preferują urządzenia na androidzie (niestety, ja również).

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo ciekawy post na temat iPhone 6s

    OdpowiedzUsuń
  11. Run Pinnacle Game Profiler as Administrator. If your Pinnacle Game Profiler not working on Windows 10, then the first way to fix this issue is to Pinnacle Game Profiler Windows 10 Crash

    OdpowiedzUsuń
  12. This is easy software which is perfect for all users involved in improved business organization, improved secretarial. Tally ERP 9 Crack

    OdpowiedzUsuń